-
prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości;
-
prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy Prawa budowlanego;
-
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego oraz branie udziału w tych kontrolach;
-
utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością- do obowiązków Administratora należy zawieranie umów związanych z realizacją tego zadania, w uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty;
-
zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywóz nieczystości stałych;
-
zapewnienie usług kominiarskich, i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (np. anteny zbiorcze, domofon);
-
zapewnienie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej- zakres robot wymaga uzgodnienia z Zarządem;
-
usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w umowie- zakres robot wymaga uzgodnienia z Zarządem;
-
ubezpieczenie budynku położonego na nieruchomości wspólnej;
-
opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
-
zawieranie umów o dostawy energii elektrycznej i cieplnej, gazu, wody i odprowadzania ścieków, robót bądź usług, związanych z realizacją zadań wymienionych
wcześniej, po uzyskaniu zgody członków Zarządu;
-
reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami, wobec organów administracji rządowej i samorządowej, a także w stosunkach z członkami wspólnoty i osobami trzecimi;
-
przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
-
przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego)
i korekt tego planu – w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
-
przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego, o którym mowa wyżej – w tym rozliczeń funduszu remontowego;
-
prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów, w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej;
-
sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 15 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego;
-
przygotowywanie informacji kwartalnych o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach Wspólnoty Mieszkaniowej (jeżeli z żądaniem takim wystąpi co najmniej 1/10 właścicieli lokali liczoną wg udziałów);
-
pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
-
wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile jest taka możliwość;
-
wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali, dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej, zaświadczeń o wysokości wpłat na Fundusz Remontowy;
-
rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną – w ciągu roku w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli lokali i świadczeń określonych § 4 ust. umowy, opłaty miesięczne za lokale stanowiące własność Skarbu Państwa reguluje Wojskowa Administracja Mieszkań O/Elbląg, w wysokości i terminach ustalonych przez Zebranie Wspólnoty dla właścicieli lokali, niezależnie od stanu opłacania czynszów przez najemców;
-
windykacja opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym;
-
wykonywanie innych czynności przewidzianych przez ustawę o własności lokali.